"This site uses cookies from Google to deliver its services and analyze traffic. Your IP address and user-agent are shared with Google along with performance and security metrics to ensure quality of service, generate usage statistics, and to detect and address abuse."

søndag den 28. februar 2016

Et system, der aldrig taber ...

“Hvis man først begynder at lægge arm, møder man et system, der aldrig taber, fortæller en socialrådgiver i dag og minder mig således om, hvorfor jeg overhovedet gider skrive på denne blog.

Læg dig fladt ned, lød da også et af de råd, Linda Saugsted fik, da vi, der observerede sagen, så, hvor det bar hen. Man kan man ikke just sige, at Linda Saugsted har lagt sig fladt ned, hvad du kan læse mere om her og her

Derfor har Tårnby Kommune tvangsfjernet fireårige Hannibal, en tvangsfjernelse, der gør mig endnu mere ivrig efter at finde den autoriserede danske definition af barnets tarv.

Linda skriver på Facebook:


Jeg har idag tilbragt 4 dejlige timer med min elskede Hannibal. Vi var i Zoo (overvåget) og nåede både at lege, samle lego, tale godt sammen - og selvfølgelig kigge på dyrene, som vi plejer. Hannibal brugte også meget af tiden på at spise.Han startede allerede i familiehuset, inden taxaturen til Zoo.
Hannibal spiser, hver gang jeg ser ham, som om han faster alle de andre af ugens dage.

Hannibal har i lang tid og før mange andre børn og endda voksne - kunnet navnene på de fleste dyr, vi ser i Zoo.
I dag (lige godt 6 uger fra tvangsfjernelsen)kunne han kun huske ganske få.
Hannibal taler om, at der er en anden Hannibal - og at de voksne i plejefamilien siger "Du kommer aldrig hjem igen..."

Det er tydeligt, at han har det elendigt. 

“Begrebet barnets tarv i dansk ret blev beskrevet som en dynamisk vurdering ... Der er ingen liste over kriterier ...” skrev Europa-Parlaments PETI-udvalg i sin sønderlemmende kritik af dansk lov og forvaltningspraksis

Så hvad er det dér barnets tarv?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar